Наймолодший гонщик Черкас дивує Україну |
Написав Administrator |
Понеділок, 13 серпня 2012, 05:35 |
Один із наймолодших спортсменів-ралістів Черкас Павло Малов розповів про власний шлях в автоспорті, тонкощі його розвитку та особливості самореалізації за кермом. - Поясни, будь ласка, нашим читачам, що таке ралі? - Варто сказати, що ралі – це не тільки змагання по прямій чи боротьба моторів. Ралі – це автоперегони, це своєрідна система у якій поєднанні робота пілота, штурмана і автомобіля. Основою ралі є вміння пілота правильно проходити повороти, прислухатися до штурмана, який диктує загальнопрописану трасу. Як правило, це ділянка з ґрунтовим покриттям 15-20 км. Напередодні змагання ми проїжджаємо, ознайомлюємося, записуємо кожен поворот, у нас навіть є своя термінологія. Звичайно, багато чого залежить від штурмана, адже хороший штурман – це очі пілота. У самому процесі змагання штурман диктує пілоту повороти, що допомагає йому краще зорієнтуватися на трасі. - Як розвивався цей вид спорту у Черкасах? - Скажімо так, що у 90-х роках у Черкасах була достатньо сильна команда, потім уся ралійна техніка, уся база були втрачені. Із 2005 року ми з батьком почали зі змагань аматорського рівня, до нас згодом почали «підтягуватися» люди, ми разом почали їздити на змагання. Спочатку це все було на міському рівні, а потім – виїздили за місто. Але це все було на аматорському рівні, у нас були звичайні машини, ми просто вчилися їздити між фішками. Пізніше розвиток ралі почав гальмуватися через те, що змагання потребували коштів. Із 2009 року у нас був маленький поштовх, адже з’явився спонсор і це допомогло нам перейти з аматорського рівня на професійний. Ми змогли придбати спортивний автомобіль, екіпіровку. У 2009 році ми навіть провели аматорські змагання, а вже у 2010-2011 роках подібні змагання були проведені на професійному рівні: до Черкас приїздили екіпажі з усієї України.
- Чи зараз автоспорт розвивається у нашому місті? - На сьогодні у Черкасах є три повноцінних екіпажі, які виступають на Чемпіонаті України з ралі. У зв’язку з фінансовими труднощами, не кожен може брати участь у змаганнях. Ми зараз будемо популяризувати програму автоспорту в Черкасах, уже можемо показати та поділитися досвідом із людьми у яких виникає бажання долучитися до ралійного спорту. - Чи можеш ти погодитися з тим, що автоспорт – це дороге задоволення? - Абсолютно. Я знаю, що у світі найдорожчими є яхтовий та авіаспорт, потім – автоспорт. - Чому цей вид спорту такий дорогий? - Тому, що автомобіль потребує не звичайних деталей, а дорогих. Це вузли, агрегати вони робляться для спортивних машин в одиничних екземплярах, до того ж такі деталі надійніші та найміцніші, тому і ціна висока. Плюс – постійні тренування, виїзди на змагання, екіпіровка, яка коштує шалених грошей. Утримання команди, людей, які їздять на змагання, які обслуговують автомобіль. - Зважаючи на такий, здавалося б, великий мінус, чому ти обрав саме автоспорт? - Я ще з дитинства цікавився автомобілями, у мене батько половину свого життя віддав автосервісу. Саме те, що ми були пов’язані з автосервісом дало нам поштовх до професійного заняття автомобільним спортом.
- Як давно ти займаєшся ралі? - На професійному рівні з 2008 року. А якщо порахувати з аматорським ралі – 7 років. - Нещодавно в Одесі ти отримав перше місце у своєму класі. Чим ти завдячуєш перемозі? - Уперше у житті я отримав перше місце. У мене ціла колекція третіх місць, одне друге місце, яке отримав минулого року на змаганні, що проходило на цій же трасі. А тут перше! До того ж іще й в день народження. Я б не сказав, що це зірки так зійшлись чи доля. У нас гонка добре вдалася, мені дуже подобається ця траса, ми підготувалися до неї добре завдяки фінансовій підтримці. Тобто завдячую планомірній підготовці та гарній підтримці. - Яка марка твоєї машини? - Уже третій рік у мене професійний автомобіль, що на території як України, так і в країнах СНД вважається легендою ралі, – ВАЗ 2108. Він найнадійніший, найпопулярніший, найдешевший та найшвидший варіант правильно прийти в ралі та навчитися їздити. Наша машина підготовлена до Чемпіонату України, але йому ще є як розвиватися. Я думаю, що ще сезон-два і ми вже зможемо пересісти на більш швидку техніку і таким чином зможемо потрапити у інші класи. - Хто є автором дизайну твого авто? - Мій київський знайомий Кирило Бондаренко. Ми з ним довго розробляли цей варіант, на картинці має вигляд один, а на автомобілі дещо по-іншому, але ще краще! У дизайні автомобілю є українська символіка, де представлений Черкаський регіон, у нас немає комерційної реклами, ми пропагуємо Черкащину, у нас навіть написано, що Черкащина – це серце України. Також на автомобілі нанесені українські орнаменти і саме в нього дуже добре вписується колесо Перуна, цей знак символізує швидкість, удачу. - Чи займаєшся ти ще чимось, окрім ралі? - Важко сказати тому, що автоспорт займає дуже багато часу. У будні я у Києві, в університеті, а кожні вихідні – я в Черкасах. Часто необхідно прогулювати пари, бо змагання, або підготовка. Зараз графік стає щільнішим, я планую перевестися на заочне і думаю, що буде легше. - Чи хотів би ти позмагатися за звання «Чемпіона світу з ралі»? - Мабуть так, але про це говорити ще рано, поясню чому. Давайте дивитися правді в очі – спочатку треба гарно натренуватися. Я зараз учуся, екіпаж вчиться. Із своїм новим штурманом Олександром Островським ми їдемо 4-ту гонку, ми вчимося слухати один одного. Тому, чесно кажучи, ще рано замахуватися на світ, але мені було б дуже цікаво виїжджати на зарубіжні гонки. Досьє: Дата народження: 22 липня 1991 Освіта: студент Київського політехнічного інституту, теплоенергетичного факультету Улюблена страва: плов Жанр фільму: російські комедії Музика: полюбляє слухати радіо, серед музичних напрямів не є прихильником класики, року та шансону Девіз: «Если долго мучиться, что-нибудь получиться»
|