Черкащани взяли участь у семінарі ФІФА
П'ятниця, 19 травня 2017, 09:54

190517 2

У семінарі, що проходив у Києві для тренерів ДЮСШ з футзалу були також присутні фахівці з нашої області

 

Наш регіон представляли такі тренери: Мітасов В.В. (ФК «Фортуна» м.Христинівка ) , Прудніков В.М. (ФК «Явір-Олімп» м.Сміла), Хоменко Н. (ДЮСШ «Дніпро-80» м.Черкаси), Гончаренко В.(ФК «Жайвір» м.Шпола).

Загалом слухачами семінару були близько 30 тренерів, які представляли 16 регіонів України, постійно працюючих у дитячо-юнацькому футзалі, як з хлопчиками, так і дівчатками. 

Семінар ФІФА для тренерів ДЮСШ з футзалу у Будинку футболу в Україні проводився вперше. Ще на початку нинішнього сезону Асоціація футзалу України та Федерація футболу України вийшли на керівний орган світового футболу з проханням про проведення семінару безпосередньо для дитячих тренерів. Треба зазначити, що ФІФА подібні семінари проводить вибірково, і, маючи заявки від більш ніж зі ста країн, Україна опинилася в числі 50-ти країн, яким було дано добро.

Для проведення семінару в Україну був відряджений професійний інструктор УЄФА, 53-річний Грем Делл. Це представник Великобританії, і хоча англійська футзал не володіє таким авторитетом у світі, як футбол, тим не менш, Грем Делл працює у футзалі вже більше 20-ти років, і протягом п'яти років (2003-2008 р.н.) очолював збірну Англії з футзалу, провівши біля керма команди 51 матч. Примітно, що Грем Делл є наймолодшим тренером, який отримав тренерську ліцензію Федерації футболу Англії – на той момент йому було 21 рік. З 2011 року він входить в елітну групу інструкторів ФІФА, а в 2014 році Грем Делл разом з легендарним іспанським тренером Хав'єром Лосано першими отримали мандати ФІФА в якості консультантів по глобальному розвитку футзалу. 

 

190517 3

 

Більш детально про мету і завдання семінару сайту Sport.ua розповів сам Грем Делл, який за останні роки проводив їх у більш ніж 50-ти країнах на всіх континентах.

– Після того, як я завершив роботу зі збірною Англії, я отримав запрошення від ФІФА взяти участь у розробці програм розвитку футзалу. На той момент це був абсолютно чистий аркуш. Працювали кілька програм розвитку футболу, але з футзалу єдиних програма не було. Я витратив близько трьох років по підготовці навчальних програм, і за рекомендацією Хав'єр Лосано був запрошений у ФІФА. Пізніше, з 2014 року разом з Лосано ми почали працювати, та й зараз продовжуємо, над глобальними програмами розвитку футзалу. 

Дитячий футзал – це дуже важливий напрямок. Не секрет, що футзал пройшли чимало футболістів, які згодом стали зірками футболу – той же Мессі, низка відомих бразильських гравців. Програма по навчанню дитячих тренерів – одна з п'яти, які розроблені за моєї участі. Для того, щоб навчати, довелося й самому багато вчитися, тому що довелося проаналізувати практично все, що видавалося в тій чи іншій країні. 

В цілому, не може бути універсальної програми навчання дітей – я маю на увазі, що взяти, приміром, досвід якоїсь однієї або двох провідних футзальних країн, і задатися метою впровадити його у всіх країнах повсюдно. Тому моїм завданням тут було показати слухачам основні навчальні вектори, які можуть бути при роботі з дітьми, методології підходу до тренувального процесу, та його специфіку, наприклад, окремо з командами хлопчиків і командами дівчаток.

 

190517 4

 

– Ви працювали з нашими тренерами протягом декількох днів. Чи вдалося вам для себе визначити, що навчальна програма дійсно сприймається слухачами? 
– Відразу ж помітно з тих питань, які мені ставили, що це група тих, що навчаються сфокусована на роботі з дітьми. По практичним заняттям я помітив, як уважно і ретельно підходять ваші тренери до теми занять, і ті питання, про які я розповідав, не є для них чимось новим. Вони розуміють футзал, і розуміють, що таке гра. Є невелика нестача безпосередньо навчальних навичок, як донести інформацію до гравців. Щоб бути ефективним тренером, потрібно не тільки володіти багажем знань, але і вміти видавати ці знання в потрібний момент і в потрібному обсязі, точно донести до гравця, як йому діяти в тій чи іншій ігровій ситуації. У мене не виникло ані найменших сумнівів, що всі слухачі розуміють гру, тому, я протягом теоретичних занять прагнув донести до слухачів інформацію про методологію навчання. 

Ваша країна багата на талановитих футболістів, і потрібен уважний підхід до кожного з них. Який тут може бути шлях – це і є мистецтво тренера, а я зі свого боку спробував донести до слухачів основні принципи роботи з дітьми, нагадати, що кожна дитина – це унікальна особистість. І навіть за наявності якихось єдиних методик, індивідуальний підхід залишається визначальним у формуванні дитини і як гравця, і як особистості.

 

За матеріалами сайту Sport.ua